Iată un articol care mi-a luat destul de mult timp până să îl ”așez pe hârtie”. De mai bine de un an de când am lansat acest site, pot spune că abia acum mi-am găsit starea interioară pentru a aborda subiectul ‘afacerii cu uleiuri esențiale’ – nu pentru că nu știam ce vreau să scriu, ci pentru că abia acum am simțit că pot vorbi public despre acest aspect al călătoriei mele în lumea Young Living. Pentru că da, este o călătorie, cu suișuri și coborâșuri, cu momente inspirate sau mai anevoioase, dar frumoasă și provocatoare, care mi-a adus satisfacții și continuă să îmi ofere surprize plăcute.

Dacă te gândești că de la bun început mi-am dorit să intru într-un business MLM cu uleiuri esențiale, așa cum alții fac business cu produse cosmetice sau suplimente naturale în timpul lor liber sau chiar ca job full time, atunci vei fi dezamăgit/ă – niciodată nu am avut vreo intenție în acest sens!

Sincer, cred că majoritatea celor care se înscriu în rețeaua Young Living refuză să aibă vreo legătură cu vânzarea de produse. Mai mult, simplul fapt că trebuie să îți faci un cont la o companie de tip MLM pare să fie un prag psihologic greu de trecut, care inhibă dorința de a folosi produsele respective, indiferent cât de bune sunt – pe principiul ”mai bine mă abțin” sau, în cel mai fericit caz, dacă totuși decizi să cumperi, păstrezi o atitudine precaută (”asta e, știu că produsele scumpe, dar prefer să dau un ban în plus, fără să mă leg la cap”). Îți sună cunoscut? Pot face pariu cu tine că și tu te-ai gândit la asta!

În general, MLM-urile au o reputație proastă pentru că sunt asociate cu ideea de înșelătorie și lipsă de transparență – structura se bazează pe o schemă piramidală complexă, în care afilierea este de obicei condiționată de cumpărarea unui set de start iar întreținerea contului implică să cumperi produse de o anumită valoare în fiecare lună și să recrutezi noi membri în rețea.

Trebuie să recunosc că și eu am avut aceleași prejudecăți și rezerve în ceea ce privește acest model de business. Ani de zile am evitat să mă înscriu în vreo rețea, preferând mai degrabă să cumpăr produsele la preț întreg de la reprezentanți, decât să mă complic cu un cont care mi-ar fi cerut să desfășor o cât de mică activitate comercială în schimbul unor avantaje. În plus, cum nu am nicio înclinație spre zona de vânzări, nici nu am fost atrasă de ideea dezvoltării unei afaceri în domeniul respectiv – pur și simplu, nu mă vedeam alergând după clienți sau insistând pe la cunoștințe să se înscrie și să cumpere produse, doar ca să îmi ating obiectivele de vânzări și să îmi păstrez accesul la beneficii.

Apoi, la începutul anului 2016 am făcut o ”nebunie” – fără să stau pe gânduri, mi-am făcut un cont la Young Living după ce am citit un anunț de promovare pe Facebook. Tocmai participasem la un seminar despre beneficiile uleiurilor esențiale de grad terapeutic și impactul fusese atât de puternic, încât nu am ezitat nicio secundă când s-a ivit ocazia. Nu m-am mai gândit ce implică crearea contului, dacă vor exista condiții speciale de înscriere, dacă sau cum voi întreține contul pe termen lung.

Nu întâmplător ți-am descris contextul în care m-am înscris la Young Living – am învățat că atunci când îți vorbește instinctul, acel puternic impuls interior de a face un anumit lucru, trebuie să mergi pe calea care ți se deschide!

De ce este diferit sistemul Young Living?

Așadar, iată-mă intrată într-o lume complet nouă pentru mine, fără să am nicio idee despre regulile ei. Le-am aflat treptat, la început cu ajutorul consultantului meu, iar apoi singură, împinsă de curiozitatea de a descoperi cât mai multe despre aceasta companie.

Așa am ajuns să înțeleg ce diferențiază Young Living de alți producători de uleiuri esențiale, de ce produsele lor sunt atât de speciale și potente, ce valori stau la baza culturii companiei și cum standardele înalte de calitate asumate prin programul Seed to Seal, inovarea permanentă și know-how-ul acumulat în cei 25 de ani de activitate (împliniți în 2019) sunt atuuri care nu pot fi egalate de niciun alt competitor. Toate acestea m-au ajutat să înțeleg popularitatea de care se bucură compania și mai ales de ce Young Living este considerată un adevărat fenomen global în lumea uleiurilor esențiale.

În scurt timp am descoperit și sistemul de marketing, cât de simplu este și care sunt avantajele oferite membrilor. Chiar dacă am informații destul de limitate despre strategiile de MLM, pot spune că modelul Young Living este diferit, fie doar și din perspectiva unei prime impresii atunci când intri în contact cu el:

  • Înscrierea este GRATUITĂ – Young Living Europa nu impune achiziționarea unui kit de start la crearea unui cont de membru.
  • NU ești obligat să vinzi produse și nici NU trebuie să aduci noi membri în rețea.
  • NU trebuie să comanzi produse lunar și NU există o limită valorică pentru efectuarea unei comenzi – poți comanda orice, oricând și de orice valoare dorești.
  • Atâta vreme cât contul rămâne activ, beneficiezi (pe viață!) de toate avantajele pentru membri (discount de 24% la prețurile de listă, promoții lunare, acces la programul de recompensare Essential Rewards). Singura condiție pentru a păstra contul activ este să ai o comandă în valoare de 50 PV (puncte valorice) în ultimele 12 luni. 
Distribuitor Young Living_resized

Pentru mine a fost o surpriză neașteptată, care mi-a dat încredere că Young Living are o cultură și o filozofie de afaceri diferită, în care accentul se pune în primul rând pe grija față de nevoile clienților, pe construirea unei comunități cu valori comune și pe libertatea și dorința fiecăruia de a-și asuma un rol activ în promovarea unui stil de viață sănătos.

Ce alt exemplu mai bun că nu există nicio constrângere decât faptul că, dintre cei peste 5.5 milioane de clienți înscriși în rețeaua Young Living, doar 10,5% dintre ei activează în zona de business, adică au înscris alte persoane și au acces la planul de bonusare și alte avantaje specifice rangului pe care l-au atins în ierarhia organizației? Restul de 89.5% dintre membri sunt simpli consumatori de produse.

Mai târziu am înțeles și de ce compania a adoptat modelul MLM de business: doar având un consultant dedicat poți primi îndrumarea și educația necesară pentru a folosi uleiurile esențiale în mod corect și responsabil, în funcție de nevoile tale individuale.

Drumul de la consumator la consultant Young Living

Primul an și jumătate a fost etapa de descoperire – eram fascinată de universul aromoterapiei, cumpăram uleiuri în fiecare lună și le foloseam constant acasă și la birou, în diferite moduri: în difuzor, în produse cosmetice, în apa de băut, în capsule vegetale, pentru răceli și dureri de tot felul. Devenise un mod de viață pentru mine. Apoi am prins curaj și am început să îi tratez cu uleiuri și pe părinții mei. Colegii și prietenii au devenit curioși și îmi cereau să le cumpăr uleiuri esențiale.

Atunci, dintr-o dată s-a produs declicul – mi-am dat seama că, fără să fi avut inițial vreo astfel de intenție, îmi creasem o mică rețea de membri, oameni care cumpărau produse doar pentru că le împărtășisem din experiența personală și vedeau efectele benefice asupra mea. Mai mult, erau luni în care reușeam să îmi plătesc comenzile exclusiv din comisioanele primite și primeam produsele cadou din promoția lunară, care valorau câteva sute de euro! Wow!

Loyalty essential oil_resized

Ei bine, asta mi-a dat de gândit – oare nu așa procedăm în mod normal în viața de zi cu zi? Povestim familiei și cunoscuților despre produsele preferate, le spunem ce bine ne simțim consumând anumite alimente sau suplimente vândute de producătorul X sau comerciantul Y, le spunem ce produse interesante am mai descoperit, le recomandăm un restaurant sau un brand etc. – și toate acestea fără să fim recompensați în vreun fel de aceste companii pentru faptul că le-am adus clienți noi. În schimb, de fiecare dată când am împărtășit experiențele mele cu uleiurile Young Living iar oamenii au cumpărat produse, am fost răsplătită pentru acest lucru. Și crede-mă, planul de recompensare Young Living este generos în această privință!

Când am realizat că a-ți dezvolta propria afacere Young Living nu are de-a face cu vânzarea de produse în sensul clasic, ci cu a împărtăși oamenilor beneficiile uleiurilor esențiale, oferindu-le sprijinul necesar pentru a le folosi la maximul lor potențial, abia atunci mi-am asumat rolul de consultant și mi-am dorit să mă dezvolt în acest sens.

Poți face bani din uleiuri esențiale?

Răspunsul este DA! Din primul moment în care am ajutat pe cineva să cumpere produse (și asta s-a întâmplat în a treia lună de la înscriere) am primit un comision și, de atunci, în fiecare lună am reușit să achit produse cu banii adunați în cont și cu punctele recompensă acumulate din comenzile lunare Essential Rewards.

Dacă ești ca mine și ca mulți alți iubitori ai aromoterapiei, te asigur că, pe măsură vei observa efectele uleiurilor esențiale în viața ta, te vei convinge de beneficiile lor și aceasta te va motiva să le împărtășești cu familia, prietenii și cunoscuții tăi. Este un impuls care se naște în mod firesc, ca urmare a tuturor experiențelor pozitive, neașteptate, salvatoare, transformatoare sau chiar miraculoase pe care le vei avea folosind aceste uleiuri. Dacă te vei deschide spre toate valențele potențiale pe care le pot avea uleiurile în viața ta, vei ajunge să le iubești cu adevărat și vei vorbi cu entuziasm despre ele celor care încă sunt sceptici, ezită, nu le cunosc sau sunt dispuși să încerce și alte alternative doar când au epuizat orice alte opțiuni.  

A vorbi despre uleiuri esențiale înseamnă informare și educație, nu vânzare de produse! 

Cu alte cuvinte, tot ceea ce trebuie să faci este să le vorbești oamenilor despre cum ți-au schimbat viața uleiurile esențiale, ce beneficii ai avut folosind aceste esențe minunate – o mărturie sinceră, din suflet, despre cum ai descoperit o soluție naturală simplă dar foarte versatilă, cu impact pozitiv asupra tuturor aspectelor vieții tale.

Obiectivul este să îi înveți pe oameni cum să se bucure de un stil de viață sănătos și să îi ajuți să înlocuiască pe termen lung produsele toxice cu produse din ingrediente naturale. Aceasta înseamnă ca ei să conștientizeze și să fie dispuși să își asume responsabilitatea pentru propria sănătate, să dorească să comande produse din proprie inițiativă, ori de câte ori au nevoie.

Sharing YL lifestyle - resized

Cum începi să obții venituri suplimentare?

Fiecare consultant are propriul său stil de a promova uleiurile esențiale, nu există metode bune sau proaste – fiecare alege ceea ce i se potrivește, în funcție de preferințe și personalitate, dar și în funcție de piața pe care dorește să se dezvolte. De exemplu, unii consultanți se concentrează pe proprietățile terapeutice (medicinale) ale uleiurilor esențiale, în timp ce alții se specializează pe potențialul lor de vindecare la nivel emoțional; pe baza experienței personale sau datorită domeniului lor de activitate, unii consultanți își clădesc o rețea promovând doar sucul NingXia Red sau setul Raindrop. Practic, opțiunile sunt nelimitate.

Pentru început, cel mai simplu mod de a câștiga bani este setul Starter Premium: fiecare persoană nou înscrisă care comandă un kit de start îți va aduce un bonus în numerar. Primul cec, primii bani câștigați! Însă, dacă dorești o sursă de venit pasiv, nu este suficient să te oprești aici.

Ce presupune aceasta? Pentru a trece de la un bonus ocazional la un venit pasiv (cunoscut și ca venit ‘rezidual’ sau ‘recurent’ – bani care intră în contul tău în fiecare lună, independent de eforturile depuse), este necesar să îi ajuți pe oameni să descopere adevăratul potențial al uleiurilor esențiale în viața lor de zi cu zi, astfel încât să le conștientizeze valoarea și să își dorească să înlocuiască treptat produsele obișnuite, care conțin substanțe toxice, cu produse naturale, pe bază de uleiuri esențiale. Pe termen lung, aceasta presupune construirea unor obișnuințe noi și a unui nou stil de viață, mai natural și mai sănătos pentru întreaga familie. Rolul tău va fi să îi îndrumi cu privire la folosirea corectă a uleiurilor esențiale și să îi încurajezi să experimenteze diferite modalități de a integra uleiurile în viața lor. 

Nu-ți fă griji, nimeni nu se așteaptă să fii expert și, de altfel, nimeni nu ar trebui să se simtă descurajat de aceste sticluțe cu esențe tari – nu este nevoie să fii medic sau terapeut pentru a folosi sau recomanda uleiuri esențiale în mod responsabil. Există o mulțime de site-uri, aplicații de telefon, ghiduri și cărți specializate, în care poți găsi informații, recomandări și protocoale de utilizare a uleiurilor esențiale, în funcție de proprietățile lor și scopul urmărit. Aromoterapia presupune un proces continuu de învățare și experimentare, care îți va oferi multe satisfacții!

Odată ce ai reușit să le insufli pasiunea pentru uleiuri esențiale, membrii tăi vor dori să comande produse în mod regulat, optând pentru comenzi recurente prin programul de loializare Essential Rewards (Recompense Esențiale), care le va aduce avantaje suplimentare. Cu fiecare comandă ER pe care o vor face, tu vei primi în cont un anumit procent (în numerar) din valoarea comenzii respective. Prin urmare, nu kitul de start, ci programul Essential Rewards este primul pas către crearea unui venit rezidual lunar.  

Pentru a înțelege mai bine sistemul de bonusare și toate opțiunile disponibile, accesează Planul de compensații Young Living pentru a afla mai multe detalii. 

Afacere si oportunitate Young Living_resized

Vrei mai mult?

Dacă îți place ceea ce faci și simți că această activitate îți oferă satisfacții din punct de vedere social și financiar, atunci următorul pas este să îți asumi rolul de lider și să te dedici dezvoltării propriei tale echipe de consultanți.

Fii o sursă de inspirație pentru ei și oferă-le modele simple și ușor de aplicat pentru a disemina informațiile despre aromoterapie și uleiuri esențiale. În acest fel, noii consultanți vor căpăta încredere în capacitatea și potențialul lor de a-și dezvolta o afacere în mod sustenabil și pe termen lung. Cu cât îi vei ajuta mai mult, cu atât ei te vor ajuta să urci în ierarhia de lideri Young Living iar tu vei putea să îi sprijini mai mult și mai eficient să se dezvolte personal și profesional – aceasta înseamnă să ai reușit să creezi spirit de echipă și coeziune între membrii echipei tale.

Alocând timp și resurse pentru formarea următoarei generații de promotori ai uleiurilor esențiale Young Living, vei investi de fapt în propria ta dezvoltare – vei învăța să faci lucruri noi, îți vei dezvolta și îți vei consolida aptitudinile de management și leadership, vei avea acces la oportunități de instruire și relaționare în cadrul unor evenimente internaționale corporate: convenții anuale, vizite la ferme și distilerii Young Living, seminarii de business și de leadership, stimulente și programe de recunoaștere. Vei descoperi o comunitate entuziastă de oameni care împărtășesc aceleași valori și își trăiesc visul de a avea un stil de viață sănătos, bunăstare și prosperitate pentru ei și familiile lor.

YL events

De ce să ai propria afacere Young Living?

Așa cum ai văzut, spre deosebire de alte companii tip MLM, sistemul Young Living nu presupune constrângeri, scheme complexe sau restricții de natură să te descurajeze să comanzi produsele direct, fără intermediari. Dimpotrivă, ca membru, ai o mulțime de avantaje și oportunități, depinde doar de tine în ce măsură dorești să le valorifici.

Dacă simți că vrei să te implici mai mult, dacă îți placevorbești despre uleiuri esențiale și ești dispus/ă să îți dedici o parte din timpul și energia ta pentru a-i iniția și a-i îndruma și pe alții în lumea aromoterapiei, vei primi sprijin de la liderii din echipa ta și, în egală măsură, compania îți va veni în întâmpinare cu resurse, bonusuri, evenimente educative și o comunitate care te va susține în proiectele tale.

Ca în orice afacere antreprenorială, nici Young Living nu îți promite că te vei îmbogăți rapid sau că vei avea succes instant – știi deja că, indiferent de domeniu, rezultatele pe care le vei obține depind de volumul de muncă pe care îl investești. Cu toate acestea, cu răbdare, implicare și perseverență, poți ajunge să generezi banii cu care să îți plătești comenzile, apoi cheltuielile obișnuite ale casei și, în cele din urmă, să obții un venit satisfăcător care să îți ofere libertate financiară și mobilitate, astfel încât să te poți desprinde de job-ul actual (dacă ești angajat) și să te dedici în totalitate acestei noi activități. Nu vei avea decât de câștigat – o activitate pe care o iubești, mai mult timp petrecut cu cei dragi, prieteni noi, satisfacții personale și profesionale, bunăstare materială, dar mai ales mulțumirea și recunoștința că îi poți ajuta pe alții să își regăsească starea de sănătate și drumul spre o viață mai echilibrată. 

În cazul în care te întrebi cât poți câștiga dezvoltând o afacere cu Young Living, iată venitul lunar mediu pentru fiecare rang, conform informațiilor publicate de Young Living pentru anul 2017 (accesează Declarația publică de venit globală):

Young Living - venitul mediu lunar 2017_resized

O concluzie

Poate că, citind aceste rânduri, ți se pare complicat să pornești pe acest drum, însă lucrurile sunt mai simple decât par. Secretul și cheia succesului sunt relația pe care TU o ai cu uleiurile esențiale și motivația care te-a adus aici. Pasiunea pentru uleiuri esențiale și dorința de a-i ajuta pe ceilalți să descopere universul și darurile aromoterapiei sunt calea cea mai simplă de a ajunge la inima oamenilor, limbajul universal care depășește orice bariere, aducând bucurie și împlinire în viețile lor. Arătându-le celorlalți că iubești uleiurile esențiale, învățându-i și pe ei să iubească uleiurile esențiale și ajutându-i să împărtășească, la rândul lor, pasiunea pentru aceste esențe minunate, le vei trezi interesul pentru tot ceea ce înseamnă filozofia și obiectivele afacerii Young Living: sănătate, misiune personală și bunăstare (fizică, emoțională și, de ce nu, financiară).

La final, îți lansez o invitație – dacă dorești să descoperi darul uleiurilor esențiale și din perspectiva împlinirii și abundenței pe care ți-o pot oferi, hai să facem împreună această călătorie și să împărtășim și altora stilul de viață Young Living! Îți voi fi alături pentru a te ajuta să identifici cele mai potrivite metode pentru ca mesajele tale să ajungă la cât mai mulți oameni. În egală măsură, te vei alătura unei echipe de consultanți, din care și eu fac parte, și vei beneficia de experiența bogată a acestei echipe puternice de lideri care în ultimii ani au reușit să sădească semințele stilului de viață Young Living în casele a mii de oameni din România. 

Te aștept să îmi scrii pe adresa sanda.calciu@gmail.com pentru a afla mai multe detalii despre cum să îți construiești propria ta afacere Young Living.

 

Alegeri inspirate îți doresc!